برگزاری دوره های آموزش مجازی هنرهای دستی 

برگزاری دوره های آموزش مجازی هنرهای دستی 

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰
شهلا بهادری گفت: با توجه به شرایط کرونایی برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی به صورت مجازی برگزار می شود.

«شهلا حیدر نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به شرایط کرونایی برگزاری دوره های آموزش هنرهای دستی به صورت مجازی برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج افزود: قلاب بافی از جمله هنرهای دستی است که در بستر فضای مجازی به هنرآموزان آموزش داده می شود تا علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت خود از این هنر بهترین استفاده لازم را ببرند.


وی بیان کرد: در همین راستا یک در پیج اینستاگرام و یک گروه در پیام رسان های تلگرام، سروش و آی گپ راه اندازی شده و هنر آموزان با عضویت در هر یک از این پیام رسان ها می توانند از آموزش هنر قلاب بافی بهره مند شوند.


حیدرنیا ابراز کرد: این دوره های آموزشی با هدف مهارت آموزی و کارآفرینی بانوان برگزار می شوند البته دوره های آموزش حضوری برای آن دسته از بانوانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، نیز در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج ادامه داد: برای فراهم شدن زمینه اشتغال بانوان قصد داریم یک کارگاه تولیدی برای بانوان راه اندازی کرده تا پس از اتمام دوره های آموزش قلاب بافی در این کارگاه مشغول فعالیت شوند.

 
وی اظهار کرد: همچنین در نظر داریم محصولات تولیدی کارگاه قلابی بافی بانوان روستا را در غرفه ای از هتل کپری در معرض دید گردشگران قرار داده و به فروش برسانیم.


حیدرنیا یادآور شد: پیش از این نیز دوره های آموزش حصیر بافی، پته دوزی و نیز طرز تهیه انواع ترشیجات را برای بانوان روستا برگزار کرده ایم و آنها پس از فراگیری مهارت های لازم موفق شدند برای خود کسب و کار خانگی راه اندازی کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری قائم آل محمد (ص) روستای کشیت قلعه گنج در خاتمه عنوان کرد: یکی از برنامه های کانون در این ایام، برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم است که قرآن آموزان در این دوره ها با روش های صحیح قرائت قرآن کریم و مفاهیم آن آشنا می شوند.

پایان پیام/ 586